«Зелений» тариф являє собою спеціальну систему, згідно з якою згенерована поновлюваними джерелами енергія має тариф вище, ніж стаціонарний. Введення тарифу державою є потужним стимулятором інвестиційних вкладень в інноваційні технології. Купівля кіловат-годин з використанням «зеленого» тарифу дає можливість значно знизити терміни, за які альтернативні проекти повністю окупаються. Цей факт підвищує інвестиційну привабливість.

Питання, які найчастіше виникають щодо домашніх СЕС і оподаткування:
- Хто оплачує згенеровану сонячною станцією енергію? Яка роль держави в даному питанні?
Оплачувати вироблену і поставлену в загальну мережу електроенергію від приватної СЕС зобов’язаний постачальник енергії (в реаліях нашої країни – обленерго). Спочатку з цією організацією укладається угода про купівлю / продаж електрики після введення в експлуатацію сонячної електростанції. Функція держави полягає в наданні гарантій на покупку електрики за «зеленим» тарифом в обумовлені терміни і в максимальному обсязі.
- Яку оплату я отримаю за згенерований кіловат?
Вироблення одного кіловата зеленої енергії оплачується в національній валюті (гривня). Еквівалентна дана сума 18 євроцентам за 1 кіловат-годину. Це відноситься до СЕС, які були введені в експлуатацію з 1.01.2017 року по 31.12.2019 року. Курс євро безпосередньо впливає на «зелений» тариф, тому кожен квартал відбувається оновлення вартості. Перший квартал поточного року для приватних СЕС мав тариф 5 грн 87 коп за 1 кіловат-годину. Цей показник був актуальний до оподаткування.
Отримати інформацію про діючі тарифи для всіх альтернативних установок можна за допомогою офіційного сайту НКРЕП.
- Яким чином і куди мені нараховуватимуть дохід від продажу зелених кіловат?
Дохід від продажу електроенергії в загальну мережу надходить на особистий банківський рахунок. Його господар СЕС відкриває сам в потрібному йому банку. Номер рахунку вказується в угоді про купівлю / продаж електрики.
- Скільки відсотків я сплачу в якості податку?

- Яким чином відбувається сплата податків?
Власник домашньої СЕС не платить податки сам особисто. Постачальник енергії виступає одночасно і як податковий агент, тому нарахування грошових коштів відбувається вже з вирахуванням податкової ставки. На особистий рахунок переводяться кошти, з яких вже відняли 19,5 відсотків податкового збору.
- Як йдуть справи зі сплатою податків для фізичних осіб-підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування? Вони теж платять 19,5%?
В даному питанні враховується лише наявність будинку або квартири, яка знаходиться у власності особи, яка уклала угоду про купівлю / продаж електроенергії. Таким чином, фізична особа-підприємець виступає в ролі приватної особи і сплачує податковий збір в розмірі 19,5 відсотків.
- Який розмір чистого прибутку я зможу отримати від СЕС потужністю 10 кіловат?
Припустимо, що сонячна станція такої потужності змогла зробити протягом року 11 тисяч кіловат-годин електроенергії. Енергоспоживання будинку за 12 місяців – близько 3 тисяч кіловат-годин (якщо відштовхуватися від середнього значення – 250 кВт / год за місяць).
За «зеленим» тарифом було продано 8 тисяч кіловат годин (11 000 (генерація) – 3 000 (енергоспоживання домогосподарства) = 8000). Ціна за 1 кіловат-годину становить 18 євроцентів. Шляхом нескладних обчислень отримуємо суму в 1440 євро. З урахуванням податкового збору, що становить 19,5%, виходить «чистий» прибуток в розмірі 1159 євро.



